اکثر مردم وقتی از آنها سوال می شود که چرا بازی می کنند، پاسخ ساده ای خواهند داد: زیرا بازی ها سرگرم کننده هستند. و اگرچه "سرگرمی" ممکن است برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد با بازی Web3، حداقل در شکل فعلی "سرگرمی" تنها گاهی اوقات بخشی از معادله است.
در این رابطه Chase Freo ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران OP Games میگوید: ما تمایل داریم بازیها را با سرگرمی ترکیب کنیم اما نکته اینجاست که یک بازی لزوماً نباید سرگرمکننده باشد تا جذاب باشد. بازی های مختلف زیادی وجود دارد که انواع مختلفی از احساسات را برمی انگیزد.
اگرچه بسیاری از گیمرها درک دقیقی از چیزهایی دارند که از آن لذت میبرند و میخواهند بیشتر از آن ببینند، مسیر بازی Web3 نه تنها با چیزهای سرگرمکننده بلکه با آنچه توسعهدهندگان و گیمرها متوجه میشوند از طریق آزمایش امکانپذیر است.
در ادامه Freo بازیهای Web3 را با فصل مد مد لباس مقایسه میکند، زمانی که طراحان و مدلهای مربوط اغلب سبکهایی را نشان میدهند که محدودیتهای سلیقه و تخیل را افزایش میدهند. به کلاههای بزرگ، لباسهای دوخته شده از زباله و لباسهایی فکر کنید که حتی در Burning Man هم افراطی به نظر میرسند. این مد لباس برای خیابان در نظر گرفته نشده است بلکه برای دیدن آنچه ممکن است به وجود آید ساخته شده است.
در بازیهای Web3، هدف لزوماً ساختن یا پخش بازیهای نمادین نیست بلکه کاشت بذر چیزی است که بازیها روزی میتوانند انجام دهند. این از خود فناوری شروع می شود.
حوزه Web2.5: پل ارتباطی Web3
در این رابطه Freo میگوید: بسیاری از مواقع مردم تجربه بازی را قربانی میکنند تا Web3 به آن غالب شود - این منطقی است. به عنوان مثال آوردن وضعیتهای بازی روی زنجیره (بهینه نیست اما شما میخواهید آن را به این سمت بکشانید تا دقیقاً ببینید کجا میتوانید پیشروی کنید).
در ادامه Freo توضیح میدهد که به طور کلی دو گروه از توسعهدهندگان وجود دارد: طراحان بازی Web2 که بر روی گیمپلی تمرکز میکنند و توسعهدهندگانی که واقعاً با بلاکچین تلاش میکنند اما قابلیت بازی را در این فرآیند قربانی میکنند.
همچنین Freo میگوید: بیشتر بازیهای Web3 در واقع ترکیبی از Web2 و Web3 هستند، بنابراین مانند Web2.5 است. آنها جنبههایی از آنچه روی بلاکچین کار میکند و هر چیز دیگری متمرکز هستند زیرا بهتر کار میکند.
در این هنگام Hugo Furneaux و Jon Hook در playEmber ، یک شرکت میانافزار GameFi که Web3 را به بازیهای موبایل Web2 میآورد و نمای «Web2.5» از Freo را تکرار میکند، دارند. Furneaux ، مدیر عامل playEmber این پلتفرم را به عنوان «تلفیقی» از Web2 و Web3 توصیف میکند یعنی جایی که توسعهدهندگان بازیهای بسیار سرگرمکنندهای میسازند در حالی که کاربران Web2 را به Web3 جذب میکنند. آنها به سادگی بازی هایی را انجام می دهند که قبلاً می شناسند و دوست دارند با ویژگی های Web3 ساده تر کار کنند.
او میگوید: اکنون یک عنصر اضافه شده است که آن را سرگرمکنندهتر میکند، جایی که میتوانید فقط ایمیل خود را قرار دهید و ما بقیه کارها را در پسزمینه انجام میدهیم. این بخش کیف پول NEAR شما را راهاندازی میکند و شما در واقع یک بازی Web3 را انجام میدهید، اما به عنوان یک کاربر Web2.
سوار شدن گیمرها به قطار Web3
در خط مقدم بازی Web3 در حال حاضر NEAR Human Guild قرار دارد که در اوایل سال 2021 توسط Sasha Hudzilin و Vlad Grichina هر دو توسعه دهنده اولیه NEAR ایجاد شد و رویکرد آنها ساده است: ورود آسان و کسب درآمد گیمرها با انجام کاری که دوست دارند.
در ادامه Hudzilin میگوید: مأموریت کمک به مردم برای کسب درآمد در ارزهای دیجیتال و پیوستن به اقتصاد آنلاین است.
در واقع Human Guild به طراحان بازی کمک می کند تا ایده های خود را توسعه دهند، در شبکه اصلی راه اندازی کنند، محصولات خود را بهبود بخشند و به طور کلی یک جامعه قوی و حمایت کننده از توسعه دهندگان بازی را گسترش دهند. این امر Human Guild را به یک منبع حیاتی در اکوسیستم NEAR تبدیل می کند.
او میگوید: پشتیبانی را با شروع مفهوم بازی، طراحی جنبههای اقتصادی برای مشارکت جامعه، ایجاد DAO، مشارکت جامعه بوت استرپ، در نظر گرفتن کارخانهها، به اشتراک گذاشتن MVP اولیه با جامعه، و مشارکت تأثیرگذاران ارائه میکنیم.
او می افزاید: ما می دانیم که پیمایش Web3 می تواند دشوار باشد. بنابراین، ما می خواهیم مطمئن شویم که مردم ناامید نشده اند و می توانند بهترین استفاده را از این فضا ببرند.
استودیو های بازی Indie در مقابل AAA در Web3
در این رابطه Hudzilin میگوید: در حال حاضر محبوبترین بازیهای Web3 دارای حدود 200000 کیف پول فعال هستند که تنها تعداد کمی از آنها وجود دارد. در مقایسه، بازیهای موبایل Web2 میتوانند بیش از 100 میلیون کاربر و در برخی موارد یک میلیارد کاربر داشته باشند. واقعاً، این روزهای اولیه ایجاب می کند که طراحان در مورد اینکه بازی چیست و چه چیزی می توانند باشند، متفاوت فکر کنند.
شاید به دلیل تعداد نسبتا کم بازیهای Web3، بیشتر خلاقیت در ساخت بازی از استودیوهای مستقل کوچکتر ناشی میشود. برخلاف صنعت موسیقی، فیلم یا انتشار کتاب، بازیهای با بودجه بالاتر از استودیوهای AAA بیشتر فرمولپذیر هستند (و احتمال خطر کمتری دارند). این امر تا حدی منطقی است زیرا استودیوهای AAA اغلب برای سودآوری و پیروی از مدلهای موفق قبلی بیشتر تحت فشار هستند. با این حال، اشباع پایین بازار Web3 مزایای خود را دارد.
در ادامه Hudzilin میگوید: اگر اقدام کنید، تقریباً مطمئناً موفق خواهید شد. به خصوص در اکوسیستمی مانند NEAR که در آن موارد بسیار کمی تاکنون فعالیت کرده اند.
در واقع Human Guild شروع به تمرکز بیشتر روی توسعهدهندگان بازیهای مستقل کوچکتر کرده است زیرا آنها میتوانند بودجههای کمتری را با جرقههای خلاقانهتر ارائه دهند. ایده این است که این خلاقیت به آینده بازیهای Web3 نیز منتقل شود. بازیهای رمزنگاری پروژههایی با عشق و علاقه هستند. برخی از توسعه دهندگان حتی ثبات شغلی را فدای پروژه های خود می کنند.
او میگوید: گاهی اوقات آنها زیر خط فقر زندگی میکنند که به نوعی دیوانهکننده است زیرا توسعهدهندگان بسیار با استعدادی هستند. و بنابراین ما با برخی از آنها کار می کنیم.
در حالی که بیشتر بازیهای Web3 خالص جذابیت بازار انبوه ندارند ، بسیاری از شرکتها سخت تلاش میکنند تا این اتفاق بیفتد. برای مثال PlayEmber با تجربههای بازی «بیش از حد معمولی» خود که بسیار شبیه به بازیهای موبایل Web2 هستند به جذابیت بازار انبوه میپردازد. با Ember Coin ، تیم playEmber مدل «بازی و کسب درآمد» را ارائه میکند که در آن گیمرها حتی نیازی به فکر کردن به کسب ارز دیجیتال ندارند. هدف آنها جاهطلبانه است: زمانی که بازیهای آنها در EmberCoin فعال شد ظرف یک سال یک میلیون کیف پول دیجیتال جدید را وارد کنند.
پل هایی به دنیای فیزیکی
همچنین یک عطش واقعی برای دیدن بازی هایی که با دنیای فیزیکی در ارتباط هستند وجود دارد. Endlesss ، یک پلتفرم ایجاد موسیقی مشترک با الهام از مکانیزم بازی، اخیراً یک امکان را در NFT.NYC به نمایش گذاشته است: یک بازی آرکید با MIDI. اگرچه آرکیدها جایگاه ویژه ای دارند اما این تجربه دری را به روی سایر ادغام های فیزیکی Web3 و تعاملات اجتماعی حضوری باز کرد.
برای Jon Hook از playEmber ، پل Web3 به دنیای فیزیکی میتواند شامل مشارکت با برندهای بزرگ برای تجربه خرد باشد.
او میگوید: تصور کنید با نایک شریک شوید: شما در حال انجام یک بازی هستید و گنجینه های جادویی در بازی پنهان شدهاند. وقتی یکی را پیدا میکنید در واقع قفل کفش های کتانی را باز میکند. این یک NFT کوچک است به طوری که وقتی به فروشگاه نایک می روید، آن را بازخرید می کنید. این به نوعی مانند خرده فروشی بازی سازی است.
البته این علاوه بر طراحی و خرید آواتارهای NFT و استفاده از آنها در یک اکوسیستم بازی یا Web3 است. درست مانند دنیای فیزیکی، Furneaux تجربهای را متصور میشود که در آن شما حال و هوا را تغییر میدهید، سبکها را تغییر میدهید، لباسها را تغییر میدهید، پس چرا نباید قادر به تغییر NFT خود باشید تا آن را نیز منعکس کنید؟
توکن های NFT برای تعامل مجدد نیز به گفته ی Jon Werthen Jr مفید هستند. در ARterraLabs بازیکنان می توانند NFT های درون بازی را کسب کنند، سپس از آنها به عنوان هزینه ورودی برای مسابقات بازی یا توکنی برای بازخرید جوایز دنیای واقعی استفاده کنند.
جمعی از رویاپردازان
یکی از چیزهایی که بازی های Web3 به دنبال آن هستند، فراوانی رویاپردازان است. بدون شک یک عنصر حیاتی برای آینده بازی های رمزنگاری شده است.
به عنوان مثال، Vlad Grichina از Human Guild دنیایی را تصور میکند که در آن بازیهای چندنفره عظیم برای همیشه بر روی بلاکچین اجرا میشوند بهویژه بازیهای دهههای 2000 و 2010 که ناپدید شدند زیرا هزینههای سرور برای استودیوهای بازی بسیار زیاد بود. چگونه؟ یک گروه جداگانه از اعتبار سنجی ها اساساً آن بخش از بلاکچین را اجرا می کنند.
در این رابطه Hudzilin می گوید: تا زمانی که یک جامعه به این نوع بازی علاقه مند است، باید ادامه یابد.
گذشته از احتمالات آینده نگر، در حال حاضر Human Guild در حال آماده شدن برای NEARCON است که در آن سالن بازی NEARCON حداکثر 20 نسخه قابل بازی را خواهد داشت. این موضوع به همان اندازه که سرگرمی است در مورد تحقیق است زیرا Human Guild از معیارهای NEARCON برای اندازه گیری مواردی مانند حفظ استفاده می کند.
با وجود ماهیت رویایی بسیاری از توسعه دهندگان بازی Web3، اطمینان کمی در مورد اینکه در آینده چگونه خواهد بود وجود دارد. آیا رایانه های شخصی همچنان بر بازی های Web3 تسلط خواهند داشت؟ آیا توسعه دهندگان موبایل می توانند از دروازه هایی مانند اپ استور اپل عبور کنند؟ آیا کنسول ها روی آن متمرکز می شوند؟ واقعیت مجازی چطور؟ احتمالاً ترکیبی از همه اینها است اما فقط زمان مشخص خواهد کرد.
این احتمال وجود دارد که توسعه دهندگان بازی Web3 ، بر اساس پروتکل کربن خنثی NEAR یا سایر موارد مشابه آنچه را که ممکن است دوباره تعریف کنند. این چیزی است که گیمرهای فعلی و آینده می توانند منتظر آن باشند.
نظرات
ارسال یک نظر