سری NEAR و Gaming: شیرجه ای عمیق به بازی های OP
در کنار DeFi و NFT ها، بازی Web3 یکی از پر جنب و جوش ترین و خلاقانه ترین فضاهای رمزنگاری است. از عناوین بازی و کسب درآمد گرفته تا مالکیت کسری بازی، لحظه لحظه بازی کریپتو اکنون است و در زمان واقعی در حال تکامل است.
هم اکنون OP Games مسلماً موفقترین شرکت بازی سازی در حال حاضر در NEAR است. OP Games با Arcadia ، متعلق به جامعه با نام مناسب، SDK توسعهدهنده plug-and-play و ویژگیهای کسب درآمد، انقلابی در بازی با فناوریهای Web3 ایجاد میکند.
در جدیدترین قسمت از سری 4 قسمتی ما یعنی "NEAR & Gaming" ما به OP Games نگاهی عمیق می اندازیم. OP Games نه تنها درس هایی برای توسعه دهندگان دارد بلکه ایده های مفیدی برای ورود کاربران Web2 به دنیای Web3 و موارد دیگر ارائه کرده است.
در مارکت خرسی کریپتو در سال 2018 متولد شد
در حالی که OPGames یک پلتفرم بازی بزرگ در NEAR است ، منشاء آن دقیقاً خوشایند نبود. OPGames که از شرکت بازی های موبایل Alto رشد کرد در بازار بزرگ خرسی 2018 ظهور کرد.
یکی از بنیانگذاران Chase Freo (مدیر عامل) و Paul Gadi (CTO) سابقه ای در زمینه بازی Web2 و سایر پروژه های فناوری داشتند. Freo یک ناشر و سرمایه گذار بازی از تقسیم درآمد 70/30 که برای ناشران و طراحان بازی استاندارد بود ناامید شد. اما از طریق کار آنها در بازی Web2 بود که Freo و Gadi و یکی دیگر از بنیانگذاران اصلی Alto یعنی Gabby Dizon یکدیگر را شناختند.
در ادامه Freo میگوید: ما متوجه شدیم که از نظر نحوه عملکرد بازی در خارج از فضای سنتی [موبایل و دسکتاپ] هماهنگ هستیم. ما همچنین متوجه شدیم که همه به بلاکچین و رمزنگاری علاقه داریم بنابراین شرکت OP Games را که در آن زمان Alto نام داشت، تأسیس کردیم.
با توجه به بازار نزولی آن دوره ، Freo و Gadi شروع به ساخت بسیاری از محصولات مختلف، به خصوص در فضای NFT کردند. در آن زمان، منابع مالی توسعه دهندگان Web3 به سختی به دست می آمد. آنها شاهد بودند که Dapper Labs و The Sandbox بودجه دریافت می کنند و فکر می کردند که اینها نشانه های خوبی هستند.
در حالی که بودجه بلافاصله برای OP Games محقق نشد کار این زوج روی NFT ها بیهوده نبود. در واقع آن کار، Freo و Gadi را متقاعد کرد که OP Games را هدایت کنند و در نهایت آنها را به NEAR هدایت کرد.
همچنین Freo توضیح میدهد: روش خاصی وجود دارد که توسعهدهندگان بازی در Web2 کسب درآمد میکنند و به سمت شرکتهای بازیسازی بزرگتر، توسعهدهندگان بازیهای بزرگتر و ناشران بازیهای بزرگتر منحرف میشود. توسعهدهندگان به سمت ناشرینی گرایش پیدا میکنند که میتوانند بازی را توزیع کنند و میلیونها بازیکن را جذب کنند. البته، مگر اینکه یک بازی ویروسی شود مانند Flappy Bird که نادر است.
او می گوید: به دلیل وابستگی شدید به ناشران، جریان معامله بسیار یک طرفه شد و این باعث شد که این سوال برای من ایجاد شود که آیا من با ناشر بازی بودن به کسی لطف می کنم. این ساختار قدرت را از نظر میزان درآمد یک توسعهدهنده بازی در مقابل میزان درآمد یک ناشر و سپس میزان درآمد اپل و گوگل تغییر میدهد. بنابراین محافظت زیادی درگیر است.
آنچه Freo و Gadi در Web3 دیدند بسیار ساده و عمیق بود: دموکراتیک کردن بازی. هر بازیکن کیف پول خود را داشت و توسعه دهندگان برای موفقیت به یک میلیون بازیکن نیاز نداشتند.
در ادامه Freo توضیح میدهد: بیشتر بازی ها در Web3 نیز از طریق NFT به بازیکنان پرداخت میکنند، درست است. بدیهی است که آزمایشهای زیادی در بازی برای کسب درآمد وجود دارد که اکنون به بازی و کسب درآمد تبدیل شده است. اما ما امیدواریم و همیشه به مدلهای جدیدتری فکر میکنیم که در درازمدت به نفع مردم باشد.
ساخت بازی های OPG برای توسعه دهندگان بازی های دیگر
در طول رکود ارزهای دیجیتال 2018/2019، OP Games از چند نهاد مختلف کمک مالی دریافت کرد. Freo میگوید تمایل به صرف سرمایه برای کل مجموعه محصول وجود دارد. همانطور که او به آن اشاره می کند "رویا را بساز". اما Freo و Gadi رویکرد دیگری در پیش گرفتند.
در ادامه Freo میگوید: ما خیلی سریع متوجه شدیم که باید از نظر چیزی که میسازیم بسیار مدولار باشیم تا بتوانیم بهطور مداوم چیزی بسازیم، حتی اگر سرعت آن بسیار کندتر باشد و به ما این امکان را می دهد که چندین چیز را ایجاد کنیم که فوراً در آن دوره مفید باشد.
همچنین Freo ماژولار بودن پلتفرم OP Games را با Legos مقایسه میکند: این پلتفرم تمام قطعات مورد نیاز برای طراحی و راهاندازی بازیهای موفق Web3 را در اختیار توسعهدهندگان قرار میدهد. در اوایل این فرآیند ساخت آهسته، Freo و Gadi ابزار SDK و API هایی را توسعه دادند که توسعه دهندگان بازی می توانستند در ساخت های آهسته خود استفاده کنند.
در ادامه Freo میگوید: ما چگونه میخواهیم بسازیم را مدولار میکنیم. ما می خواهیم مطمئن شویم که تک تک این خطوط توسعه به همان اندازه که در آینده مفید خواهد بود در حال حاضر نیز مفید خواهد بود و هنگامی که ما موفق به ساخت این محصولات شدیم، زمانی که بازار صعودی در جریان بود ، جمعآوری سرمایه بسیار آسانتر بود.
او می افزاید: ما با وارد کردن توسعه دهندگان بازی Web2 به این ترکیب ، عرضه بازی ها را در Web3 ایجاد می کنیم. ما این ابزار را داریم مانند لگوها که می توانند فوراً از آن استفاده کنند. سادهسازی شده است تا بازیهای آنها به راحتی یکپارچه شوند یا از مزایای پیشنهاد توکن Web3 بهره ببرند.
نگاهی به مجموعه ویژگی های OP Games
پس از چرخش به بازی Web3 ، تیم OP Games شروع به توسعه اولین ویژگی خود کرد که عملکرد "تورنمنت " نام گذاری شد. این ویژگی به هر بازی جاوا اسکریپت اجازه میدهد از JS SDK OP Games استفاده کند و یک محیط plug-and-play ناهمزمان ایجاد کند.
در ادامه Freo توضیح می دهد: توسعه دهندگان بازی اکنون می توانند مسابقات خود را به صورت روزانه یا ماهانه یا هر طور که می خواهند انجام دهند، راه اندازی کنند. آنها میتوانند پارامترهایی را بر اساس شکل ظاهری پات، چند درصد به بازیکنان و توسعهدهندگان و غیره تنظیم کنند.
شرکت OP Games سپس Arcadia.fun را ایجاد کرد، یک بازی Web3 که در آن طراحان بازی میتوانند بازیهای خود را با استفاده از SDK بارگذاری کنند. در حال حاضر در نسخه آلفا، Arcadia به زودی راه اندازی رسمی با یک وبسایت اختصاصی دریافت خواهد کرد. تا به امروز 43 بازی در Arcadia وجود دارد از جمله یکی از عناوین اختصاصی OP Games، یعنی Arcadeum Arena که شامل یک شطرنج ترکیبی، آواتار-جنگی است.
این تیم همچنین یک ویژگی Leaderboard ساخته است که بازیکنان برتر هر بازی را به نمایش میگذارد. پس از راهاندازی تورنمنت ها، Arcadia و Leaderboard تیم توجه خود را به ویژگی بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) معطوف کرد. بنابراین، به جای بازی با هوش مصنوعی یک بازی ، بازیکنان OP Games میتوانند با یکدیگر بازی کنند.
در ادامه Freo می گوید: در حال حاضر روی استیک NFT کار می کنیم. این به بازیکنان اجازه می دهد تا NFT های خود را در مقابل یکدیگر استیک کنند و ما این موقعیت را بر اساس هر کسی که در یک بازی خاص در پلتفرم Arcadia برنده شود ، محقق می کنیم. در قسمت پشتی این مجموعه ویژگیهای کوچکی وجود دارد که ما برای توسعهدهندگان ساختهایم تا از آنها استفاده کنند و بتوانند به بازی خود متصل شوند تا بتوانند در Arcadia وجود داشته باشند.
برای تحقق همه اینها ، OP Games به بازیکنان اجازه می دهد تا با کیف پول NEAR خود وارد شوند. این امکان را برای پلتفرم بازی فراهم می کند تا NEAR را به عنوان خرید و پرداخت برای برنده شدن ارائه دهد. در حالی که مزیتهای فنی NEAR آن را به گزینهای بدیهی برای توسعه OP Games تبدیل کرده است ، Freo و Gadi برند OP Games را در نهایت یک آگنوستیک بلاکچین تصور میکنند. یک پلتفرم بازی چند زنجیره ای و باز وب که می تواند به عمده کاربران در اکوسیستم بزرگتر Web3 کمک کند.
همچنین Freo میگوید: همه این بازیها را میتوان در وب یا وب بهینهسازی شده برای موبایل بازی کرد. این جایی است که ما در حال حاضر در آن هستیم و ما هنوز در حال ساختن چند چیز هستیم به ویژه مارکت خود و یک بازی متاورسی بسیار بزرگتر برای خود پلتفرم که ما آن بازی را قبل از پایان سال عرضه خواهیم کرد.
استقبال از توسعه دهندگان Web2 در بازی های کریپتو
در واقع Rust و Solidity زبان های برنامه نویسی عالی برای توسعه Web3 هستند. اما Freo خاطرنشان می کند که اکثریت قریب به اتفاق توسعه دهندگان بازی ها را با استفاده از Unity (C++) ، جاوا اسکریپت، سوئیفت و غیره طراحی می کنند.
به همین دلیل است که SDK JavaScript آینده NEAR یک تغییر بازی در ساخت پلتفرم های اکوسیستم NEAR مانند OP Games به مراکز خلاقیت عالی برای توسعه دهندگان Web2 و Web3 خواهد بود.
همچنین Freo میگوید: تعداد زیادی از این توسعهدهندگان بازی که ما با آنها کار میکنیم، در واقع بومی رمزنگاری نیستند. بسیاری از طراحان میخواستند به سمت رمزنگاری بروند و از وعده Web3 استفاده کنند، اما دقیقاً نمیدانند از کجا شروع کنند.
او می افزاید: به طور سنتی، آنها بر روی موتورهای بازی متن باز Web3 که جاوا اسکریپت و همچنین Unity را پشتیبانی می کنند، ساخته می شوند. من فکر می کنم حدود 80 درصد بازی ها در Unity ساخته می شوند.
ابزار Javascript SDK NEAR به جذب توسعه دهندگان بازی Web3 کمک می کند. اما در آینده ، این تنها بخشی از کار در جهت سرمایهگذاری بر قدرت دموکراسیسازی Web3 خواهد بود. برای آسانتر کردن توسعه، Freo میگوید بهینهسازی توسعه بازی در NEAR با استفاده از Rust حیاتی است.
او میگوید: در Human Guild که من نیز بخشی از آن هستم تلاش میکنیم روی زیرساختهای زیادی سرمایهگذاری کنیم تا مطمئن شویم که میتوانیم توسعه بازی در Rust را تسهیل کنیم و در سطح زیرساخت، NEAR در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که از همه توسعهدهندگان بازی پشتیبانی میشود.
نظرات
ارسال یک نظر